Roland-Garros 2025: Alcaraz îl zdrobește pe Paul și ajunge în semifinalele
În vârstă de 22 de ani, ibericul a dominat complet jocul, în fața unui fost campion la juniori la Roland Garros care părea complet depășit de ritmul impus.

Articol de Matei Pavel, Publicat: 04 Iunie 2025, 00:38 • Actualizat: 04 Iunie 2025, 01:01
Campion en titre, spaniolul Carlos Alcaraz a trecut precum un tăvălug peste americanul Tommy Paul, cu un categoric 6-0, 6-1, 6-4, marți, la Roland Garros, oferind un spectacol de tenis ofensiv printre cele mai dezechilibrate sferturi de finală masculine văzute la Paris în ultimii ani.
Câștigător al 4 titluri de Grand Slam, ibericul l-a demontat fără milă pe adversarul său.
În vârstă de 22 de ani, Carlos Alcaraz a dominat complet jocul, în fața unui fost campion la juniori la Roland Garros care părea complet depășit de ritmul impus.
Spaniolul a câștigat primele două seturi în doar 53 de minute, cu un joc aproape impecabil, reușind lovituri câștigătoare după bunul plac și alergând după fiecare minge înainte ca americanul, complet amețit, să poată reacționa.
Tommy Paul a reușit să-și țină serviciul și să conducă cu 4-3 în setul al treilea, dar pe măsură ce soarele apunea peste Paris, și parcursul său inspirațional ajungea la final, Carlos Alcaraz câștigând trei game-uri consecutive și încheind meciul în doar 94 de minute.
„Puteam să închid ochii și tot intra mingea în teren,” a spus învingătorul, care a adăugat: „M-am simțit extraordinar. Am încercat să lovesc mingea cu 100% forță și să nu mă gândesc prea mult. A fost unul din acele meciuri în care totul îți iese.”
Spaniolul îl va înfrunta în semifinale pe italianul Lorenzo Musetti, aflat într-o formă excelentă, care a trecut în patru seturi de americanul Frances Tiafoe, după ce a depășit o cădere de formă în setul secund.
Musetti, avertizat pentru comportament
Lorenzo Musetti (7 ATP) a primit un avertisment pentru comportament nesportiv după ce a lovit accidental un arbitru de linie cu mingea, în timpul meciului. Italianul a reușit totuși să se impună în fața americanului Frances Tiafoe.
„A fost o coincidență foarte nefericită,” a explicat învingătorul: „M-am speriat puțin, pentru că evident nu voiam să rănesc pe nimeni. M-am dus imediat la arbitrul de linie să-mi cer scuze. A fost corect să primesc un avertisment, dar arbitrul a văzut că nu a existat nicio intenție și de aceea m-a lăsat să continui jocul.”
Incidentul a avut loc în setul al doilea, când Musetti se pregătea să servească și a lovit din greșeală mingea spre arbitru, care a fost atins în zona superioară a corpului, dar a reacționat calm.
Regulamentul Grand Slam prevede că prima abatere de acest tip se sancționează cu un avertisment. Frances Tiafoe, însă, a considerat sancțiunea prea blândă.
„Mi s-a părut comic că nu a pățit nimic,” a spus americanul. „A făcut acel gest, toată lumea a văzut, și nu s-a întâmplat nimic. E clar o lipsă de consecvență, dar asta e ...”